Saturday, September 30, 2017

Hello Again... Tentang Fahri..

Fahri dah nak 4 Tahun dah ... 

Yeay... Anak mommy dah besar... nak dapat adik dah tak lama lagi... selepas 2 kali keguguran.. semoga adik Fahri yg ketiga ni mampu bertahan sampai ke akhirnya.. 

Cerita tentang Fahri, macam-macam rasa yang ada...

Gembira, sedih, rasa bersalah... 

Fahri membesar dengan pelbagai warna... Mommy cuba sedaya upaya mencorak Fahri menjadi warna pelangi... Namun sebagai manusia, mommy kadang-kadang tersasar.. seperti kanak-kanak normal, Fahri punya pelbagai karenah yang kadang kala buat mommy geram dan cubit-cubit dan pukul Fahri. Bertahan untuk tak marah Fahri adalah sesuatu yang mencabar. 

Fahri.. sedikit agresif.. energy Fahri macam mercun meletup - letup... tapi manjaaaaa sangat... 

Dua tahun di Kuching, macam-macam jadi kat Fahri.. 

Pecahkan TV, jatuh luka dagu terkoyak, melecur kena periuk nasi (tahan sakit sendiri, sebulan jugak nak baik huhu).. etc

Paling tak boleh lupa bila Fahri jatuh dalam kolam...

Saat paling ..hmm.. tak tergambar perasaan masa tu.. Sampai sekarang masih fobia walaupun dh setahun berlalu. 

Allah Maha Pengasih.. bila teringat peristiwa hitam tu, setiap kali marah / geram dengan Fahri, mommy akan cuba ingat balik dan bersyukur sebab Allah masih pinjamkan Fahri untuk mommy peluk cium setiap hari.

Kepada Fahri, maafkan mommy andai mommy terlepas marahkan Fahri... walaupun Fahri akan ada adik sorang dua di masa akan datang, Fahri tetap akan menjadi buah hati mommy selamanya.




No comments: