Monday, March 05, 2012

:: Jalan - jalan ke utara ::

Assalamualaikum..

Dah lama sangat rasanya tak berjalan menghala ke utara semenanjung.. rasanya kali terakhir ke Kedah / Langkawi tahun 2001... ye la kan..asyik menghala ke selatan jer.. balik-balik Johor..balik-balik Johor... dari dulu sampai sekarang nih tak sudah - sudah dengan Johor.. dah jadi second hometown plak... ehehe

Ok la.. berbalik kepada jalan - jalan ke utara... 2 minggu lepas, ada budak satu kelas masa kat U dulu kawen kat Sg Petani. So, sebab aku nih kawin nyer ngan budak sekelas jugak, makanya kena la mengikut si suami dan kengkawan nyer yang merupakan kenagkawan aku jugak pergi ke kenduri tuh.. aisyeh.. ayat berbelit... Kawan kitorang nih orang Terengganu.. kawen ngan orang Sg Petani.. Bebudak nih sajer jer nak pegi kenduri belah pompuan sambil berjalan - jalan...

Hari Khamis malam, bertolak la kami ( aku, hubby, digun & pokjak) ke Sg Petani dengan menaiki Cik G-Na.. Malam tuh, Digun yang drive.. mak uihhhh... laju giler dia bawak... mungkin laju la bagi aku sebab laki aku bawak kater selow jer.. :P

Kalo dengan bebudak nih.. jangan harap la nak on time.. hangin jugak aku.. yela..janji gerak pukul 8 malam.. sekali kau pukul 12 lebih baru gerak.. eeee... sabo jer la..

Sampai Sg Petani pukul 4 pagi.. terus pengsan.. barang-barang tinggal jer dulu kat kater...