Friday, August 05, 2011

:: Seorang wanita akhir zaman... ::

Ya Allah,

Aku ditakdirkan lahir sebagai wanita akhir zaman

Saban hari mencuba

Menjadi wanita solehah

Namun aku sering kufur dengan nikmat-Mu

Meski dalam gelap aku masih tercari-cari arahku


Ya Allah,

Dalam kesenangan duniawi

Aku sering terlupa pada keperitan Zinnirah

Mempertahankan cinta-Mu yang satu

Sedangkan aku begitu tega

Membiarkan cinta pada-Mu layu


Ya Allah,

Dalam kesamaran dangkalnya iman

Aku tidak pernah mengambil peduli

Tentang bagaimana sejarah Asiah

Yang telah membuktikan iman bukan penjara jiwa


Ya Allah,

Dalam takdir-Mu

Aku mencuba lagi untuk menjadi

Teman pendamping persis Siti Khadijah

Namun aku hanya seorang wanita akhir zaman

Yang ada kalanya terlupa


Ya Allah,

Teguhkanlah rasa cintaku pada-Mu

Jadikanlah aku hamba-Mu yang tidak pernah melupakan-Mu

Sentiasa berpegang pada sunnah Rasul-Mu

Menjadi anak yang berbakti kepada ayah dan ibu

Dan juga seorang isteri yang taat kepada suami

Semoga wanita akhir zaman ini sentiasa dekat dengan-Mu

Amin.....


5 Ramadhan, 1432H