Tuesday, July 26, 2011

:: Ramadhan kali ini.... ::

Assalamualikum...

Busy nyer semenjak dua menjak nih...Keje pun tetiba makin banyak plak kat opis nih.. sejak take over projek banglo kat Janda Baik, life daku kat opis nih jadi hura hara sket.. sib baik ada senior yang tak membiarkan aku tekapai-kapai di lautan gelora.. adeh..

Petang-petang nih otak dah krem... buat measurement untuk rebar... nak stop jap ar..

Nak citer pasal Ramadhan... tak lama lagi.. lagi 5 hari kita dah nak menyambut bulan Ramadhan... cepatnya masa berlalu...

selepas 29 tahun, bersamaan dengan 29 kali puasa sebelum nih.. taun nih aku takkan merasa berpuasa di Kuching... tak merasa bersahur & berbuka dengan family aku... huk..huk..huk.. sedey nyer... uwaaaaa... (kepada adik-adik ku yang membaca... sila diam2..jangan bagitau mak & bapak)... ahahaha...

Tak tau macam mana life aku di bulan Ramadhan..satu jer harapan aku, semoga setiap hari sempat sampai ke rumah untuk berbuka puasa... aku tak pernah ada lagi pengalaman berbuka puasa di dalam kereta...

Hmmm... mesti rindu ngan suasana kecoh bila time nak g tarawikh..wpun aku awal-awal jer bersemangat.. ooppsss... :P Bila bulan puasa, nama Ustaz Hashim Man menjadi sangat famous kat rumah kitorang... Tiap ari bapak aku mesti ada sebut nama Ustaz Hashim Man nih... Ustaz nih Imam kat masjid dekat umah aku... so, menjadi faveret bapak aku... tiap-tiap malam kalau boleh dia nak solat tarawikh berimamkan Ustaz feveret dia... walaupun bukan faveret adik aku si Naim.. Haa.. sebut pasal Naim, taun nih dia kena puasa kat asrama... muahahaha...

Bila bulan puasa aku teringat satu tragedi bunga api... siyes tak leh lupa... sebab aku yang ajak main bunga api, kaki anak buah aku si Aqilah melecur..adeh.. rasa berdosa siot... padahal bunga api yang kecik warna-warni tuh jer..bukan main meriam buluh ke mercun roket ker... adeh la.. bagaimana kejadiannya tuh susah sikit nak explain.. huhu..anggap jer la aku berdosa... sib baik tak berparut... huhuhu...sadis!

Kalo dulu, time berbuka or 'sungkay', memang happening... lagi-lagi la kalo weekend & sungkay kat kampung mak.. ngan sepupu sepapat... meriah tak hengat!! Rindunya suasana hari raya di desa..hmm.. salah..suasana berbuka puasa di desa...

ok la... tak nak citer banyak..kang tak pasal-pasal aku nekad balik bulan puasa nih..hish... haru..!

last but not least... untuk tatapan aku... 3 budak notty...


No comments: