Tuesday, December 06, 2011

:: Status di FB ::

Assalamualikum...

Alhamdulillah... tender postponed lagi seminggu... lega hati aku ni ha... upper slab rebar tak siap2 lagi nih... merangkak-rangkak nak naik tingkat 20... baru satu blok... lagi satu blok aper citer? roof slab lagi tak sempat nak pandang... hmmm...dateline nak kasi kat Ms See ari jumaat nih cam tinggal harapan jer.. dah bersiap sedia dah nak OT..tapi bila Ms See cakap tender postponed lagi seminggu... fuhhhhh... lega...

Oklah... berbalik ke tajuk entry pagi nih.. Status di FB...

Sejak dua mejak nih aku dah jarang update status kat FB.. semalam ada la update.. update pun sebab dah sakit mata tgk status ada sorang minah nih.. hadoi.. aku bukan kesah sangat pun apa ko nak up kat FB tuh... FB ko suakti ko la kan... tapi bila status ko mengganggu ketenteraman mata dan jiwa aku.. aku jadi bengang la...

Aku pun tak kesah jugak dengan kengkawan FB yang rajin berniaga nih.. jual lah apa pun... update la apa pun produk korang kat FB tuh.. tapi... jangan sampai update benda yang tak sepatutnya... aku sebenarnya dah tahap tak tahan dengan minah sorang nih... dia wife kepada kawan encik hubby... baru-baru nih dia buat MLM..jual korset.. since that.. status FB dia memang membara-bara pasal business opportunity.. setiap jam dia update status dia... JUJUR... AKU TAK KESAH... AKU TAK AMBIK KESAH PUN...

Tapi lama-kelamaan... aku naik muak sebab dalam status FB dia mula 'memandang rendah' orang-orang yang tak join MLM macam dia... especially orang-orang yang berasa selesa makan gaji.. seperti aku... seriously.. ada ayat-ayat dalam status FB dia yang membuat orang seperti aku SENTAP!!

Rendah sangat ke kewibawaan kami yang makan gaji nih? Dungu sangat ke kami yang merasa lebih selesa makan gaji daripada 'kerja sendiri' macam kamu? Tidak berjaya kah orang seperti kami yang menurut kamu tidak BERANI untuk keluar dari zon selesa kami? Loser ker orang-orang yang tak mampu (atau mungkin tak nak bazir duit) beli handbag LV, Coach, kasut Jimmy Choo, etc? Tak baik riak tau, tunjuk segala macam barang branded yang kamu ada kat FB.. :)

Aku ramai jer kengkawan yang wat bisnes, join MLM..tapi takder la over sangat macam dia nih... padahal baru jer lagi..baru sebulan lebih kot.. hmmm...

Astagfirullah... kategori mengumpat ker aku nih? Ya Allah.. ampunkan aku.. aku just nak mengingatkan diri aku..jangan jadi macam dia nih.. jangan over-over... rileks-rileks sudah... :) Rezeki tu kan dari Allah.. berusahalah sekuat kita..tak perlu cangang serata alam.. Allah sesungguhnya tau kita berusaha... :)

Nota kaki : aku dah jadi ahli ELKEN.. lactose dia memang terbaik... nanti nak join Tupperware plak.. nak jadi cam mak aku...kumpul tupperware banyak2..last2 aku yang rembat... ngeeee... jadi ahli sebab suka produk..boleh beli harga murah...:)

No comments: